Uždaryti
E-gyvybė Naujoji „SB draudimas“ savitarna Skirta „SB draudimas“ klientams, sudariusiems draudimo sutartis nuo 2023‑12‑01, ir buvusiems INVL Life klientams, kurių sutartys buvo perkeltos į „SB draudimas“. PRISIJUNGTI
„SB draudimas“ savitarna Senoji „SB draudimas“ savitarna Skirta „SB draudimas“ klientams, sudariusiems draudimo sutartis iki 2023‑11‑30. PRISIJUNGTI
Turto valdymo portalas Turto valdymo paslaugos savitarna Skirta klientams, turintiems Turto valdymo paslaugos sutartį. PRISIJUNGTI

Mokėjimo kortelės

Kaip sužinoti mokėjimo kortelės sąskaitos likutį?

Pasitikrinti kortelės sąskaitos likutį galite:

  • sudarę SMS banko sutartį ir užsakę pranešimus apie sąskaitos, kuriai išduota mokėjimo kortelė, likutį. Paslauga mokama. Kiekvienas iš banko gautas SMS pranešimas jums kainuos 0,12 EUR.  Banko SMS pranešimai siunčiami kiekvieną dieną nuo 8 iki 20 val.
  • paskambinkite darbo dienomis, darbo valandomis telefonu 1813 (+370 37 301 337 skambinant iš užsienio), interneto banke arba Šiaulių banko bankomatuose;  
  • prisijunkite prie interneto banko - nemokamai, bet kuriuo paros metu bet kuriame pasaulio krašte, kur yra internetinė prieiga.
Ką daryti praradus mokėjimo kortelę?

Jei praradote mokėjimo kortelę ar ji įstrigo bankomate, nedelsiant ją užblokuokite vienu iš šių būdų:

  • blokuokite kortelę naudodamiesi „Šiaulių banko“ mobiliąja programėle;
  • prisijunkite prie Šiaulių banko“ interneto banko ir blokuokite pavogtą arba pamestą mokėjimo kortelę, pasirinkę meniu „Sąskaitos ir kortelės“ –> „Kortelės“ –> Paspauskite ant kortelės paveiksliuko –> „Blokuoti kortelę“ –> Galite pateikti komentarą apie prarastą kortelę –> „Toliau“. Patvirtinkite šią operaciją turima identifikavimo priemone. Interneto banko sistema automatiškai apdoros patvirtintą operaciją ir blokuos jūsų mokėjimo kortelę;
  • skambinkite telefonu 1813 (+370 37 301337 skambinant iš užsienio). Daugiau.

Norėdami sužinoti, kaip galite užsisakyti naują mokėjimo kortelę, skambinkite telefonu 1813 arba atvykite į bet kurį banko skyrių.

Per kiek laiko išduodama kortelė?

Mokėjimo kortelė išduodama per 4-5 darbo dienas.

Ar gali Kliento banko sąskaita naudotis kiti jo šeimos nariai?

Mokėjimo kortelės sąskaita gali naudotis tik pats klientas. Kiti kliento (kortelės turėtojo) šeimos nariai, kuriems, kliento prašymu, yra išduotos papildomos kortelės, gali atlikti operacijas jų vardu išduotomis mokėjimo kortelėmis, jiems suteiktų limitų ribose.

Kaip atnaujinama mokėjimo kortelė?

Mokėjimo kortelė galioja iki paskutinės kortelėje pažymėto mėnesio dienos. Jeigu banko sąskaitoje yra kortelės atnaujinimui reikalinga suma ir banke nebuvo užregistruotas kliento atsisakymas pratęsti kortelę - nauja kortelė bus pagaminta automatiškai. Atnaujintą kortelę galima atsiimti artimiausiame Šiaulių banko padalinyje. Pateikus prašymą pratęsti mokėjimo kortelę, ją galima atsiimti tame padalinyje, kuris nurodytas prašyme. Jeigu mokėjimo kortelės atnaujinimas nepageidaujamas, reikia raštiškai pranešti bankui, likus ne mažiau kaip vienam mėnesiui iki kortelės galiojimo pabaigos. Atkreipiame dėmesį, kad atnaujinamoms kortelėms suteikiamas naujas PIN kodas.

Kada galima atsiimti atnaujintą kortelę?

Atnaujintą kortelę galima atsiimti banko padalinyje, paskutinę kortelės galiojimo savaitę ir vėliau.

Kurios mokėjimo kortelės tinka atsiskaityti internetu?

Internetu galima atsiskaityti visomis banko išduodamomis „Debit Mastercard“, „Mastercard Standard“, „Mastercard Gold“, „Debit Mastercard Business“ ir „Mastercard Business“ ir „SB lizingo“ mokėjimo kortelėmis.

Kiek kartų galima suklysti, renkant identifikavimo (PIN) kodą?

Renkant PIN kodą bankomate, leidžiama suklysti 2 kartus. Suklydus daugiau kartų, mokėjimo kortelė blokuojama. Jeigu taip atsitiko, kortelės naudotojas turi informuoti banką apie blokuotą mokėjimo kortelę ir raštu pateikti prašymą, kad būtų pagaminta nauja kortelė.

Renkant PIN kodą parduotuvėje (lustiniame kortelių skaitytuve), galima suklysti 2 kartus. Jeigu suklysite daugiau kartų, kortelės lustas bus užblokuotas. Panaikinti mokėjimo kortelės lusto blokavimą galima ir „Mastercard“ mokėjimo kortelėms Šiaulių banko bankomatuose bei kitų Lietuvos ir užsienio bankų bankomatuose, kuriuose yra techninė galimybė, pakeičiant mokėjimo kortelės PIN kodą.

Ką daryti pamiršus PIN kodą?

Bet kuriame Šiaulių banko padalinyje arba naudojantis interneto banku užpildyti prašymą pergaminti mokėjimo kortelę.

Ar naudojantis kortele reikia turėti asmens dokumentą?

Naudojantis bankomatu bei atsiskaitant už prekes arba paslaugas mokėjimo kortelėmis, reikia žinoti kortelės PIN kodą. Atsiskaitant kortele arba išsiimant grynuosius pinigus banko kasoje Lietuvoje arba užsienyje, klientas turi pateikti asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą.

Kaip pareikšti pretenziją jeigu manote, kad nurašyta suma iš kortelės sąskaitos yra neteisinga?

Raštišką pretenziją dėl neteisingai nurašytos sumos, per 60 kalendorinių dienų dienų nuo lėšų nurašymo nuo mokėjimo kortelės sąskaitos, reikia pateikti artimiausiame Šiaulių banko padalinyje. Pretenzijos nagrinėjimo laikas priklauso nuo to, kur buvo atlikta operacija - Lietuvoje ar užsienyje.

Ką daryti, jeigu atsiskaitymo arba grynųjų pinigų išdavimo vietoje kortelės nepriima?

Jeigu atsiskaitymo arba grynųjų pinigų išdavimo vietoje mokėjimo kortelės nepriima, reikia išsiaiškinti kortelės neaptarnavimo priežastį. Priežastį galite sužinoti pateikę pranešimą per interneto banką, telefonu 1813, elektroniniu paštu info@sb.lt arba atvykus į bet kurį Šiaulių banko padalinį.

Kokiu būdu galima gauti mokėjimo kortelės sąskaitos išrašą?

Mokėjimo kortelės sąskaitos išrašą galima gauti keliais būdais:

  • išrašą galima pasižiūrėti interneto banke (nemokamai);
  • informaciją apie sąskaitose įvykdytas operacijas galima sekti naudojantis SMS banko paslauga.
  • paskutines operacijas galima pasižiūrėti naudojantis Šiaulių banko bankomatais.
Kaip pakeisti ataskaitos siuntimo adresą?

Norint pakeisti ataskaitos siuntimo adresą, reikia ateiti į artimiausią Šiaulių banko padalinį arba naudojantis interneto banku parašyti prašymą.

Kaip reikia saugoti mokėjimo kortelę, kad ja nepasinaudotų kiti asmenys?

Mokėjimo kortelę reikėtų laikyti saugioje vietoje, kad kortelės duomenys nebūtų matomi kitų asmenims. Niekam neatskleiskite mokėjimo kortelės PIN kodo, neužsirašykite PIN kodo, nelaikykite jo piniginėje kartu su kortele. Daugiau informacijos, kaip išvengti neteisėto pasinaudojimo Jūsų kortele, rasite čia.

Kur užsienyje su debeto ar kredito mokėjimo kortele galiu išsiimti grynųjų pinigų?

Kokia mokėjimo kortele ir kur išsiimti grynųjų pinigų konkrečioje užsienio šalyje, pasitikrinti galite „Mastercard“ tinklalapyje.

Kaip pasikeisti mokėjimo kortelės PIN kodą?

„Mastercard“ mokėjimo kortelėms galite pasikeisti PIN kodą patys, naudodamiesi  Šiaulių banko bankomatais bei kitų Lietuvos ir užsienio bankų bankomatuose, kuriuose yra techninė galimybė. Rekomenduojame esamą PIN kodą keisti į sunkiai atspėjamą. Keisdami PIN kodą, atkreipkite dėmesį į šiuos dalykus – penkis „NE“:

  • nesirinkite PIN kodo, kurio visi keturi skaitmenys yra vienodi, pvz., 0000, 1111, 2222 ir pan.;
  • nesirinkite PIN kodo, kurio skaitmenys išdėstyti didėjimo tvarka, pvz., 1234, 2345, 3456 ir pan.;
  • nesirinkite PIN kodo, kurio skaitmenys išdėstyti mažėjimo tvarka, pvz., 9876, 8765, 7654 ir pan.;
  • nenaudokite kitos savo turimos kortelės PIN kodo ar mobiliojo telefono SIM kortelės PIN kodo;

nenaudokite gimimo datų, adreso, telefono numerio ar kitų lengvai atspėjamų skaitmenų.

Ar galiu mokėjimo kortele atsiskaityti kriptovaliutų platformose/keityklose?

Deja, dažnai operacijos kriptovaliutomis yra susijusios su padidinta sukčiavimo rizika, todėl siekdamas apsaugoti klientus nuo galimai neteisėtų operacijų, Bankas nevykdo mokėjimų, susijusių su kriptovaliutomis (Šiaulių banko paslaugų teikimo bendrųjų taisyklių punktai 7.3 ir 7.3.12).

Kas yra atvaizduojama skiltyje „rezervuotos lėšos“?

Skiltyje „rezervuotos lėšos“ atvaizduojamos mokėjimo kortele JAU ĮVYKDYTOS operacijos (atsiskaitymai) už kuriuos lėšos dar nėra nurašytos nuo kliento sąskaitos iki prekybininkas ar paslaugų teikėjas, su kuriuo buvo atsiskaityta, pateiks Bankui pranešimą apie lėšų nurašymą.

Ar galima atšaukti lėšų rezervaciją?

Lėšų rezervacijos dėl ĮVYKDYTŲ operacijų atšaukti negalima, nebent prekybininkas ar paslaugų teikėjas, su kuriuo buvo atsiskaityta, duoda sutikimą. Rezervuota lėšų suma saugoma iki atskiro prekybininko ar paslaugų teikėjo pranešimo apie lėšų nurašymą iš sąskaitos. Užginčyti įvykdytą mokėjimo operaciją galima tik po to, kai rezervuotos lėšos nurašomos nuo sąskaitos pateikus Bankui prašymą. Praėjus 10 kalendorinių dienų nuo lėšų rezervacijos datos ir negavus pranešimo iš prekybininko ar paslaugos teikėjo dėl lėšų pervedimo, Bankas lėšų rezervaciją panaikina.