Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.

Uždaryti
E-gyvybė Naujoji „SB draudimas“ savitarna Skirta „SB draudimas“ klientams, sudariusiems draudimo sutartis nuo 2023‑12‑01, ir buvusiems INVL Life klientams, kurių sutartys buvo perkeltos į „SB draudimas“. PRISIJUNGTI
Atsisiųskite „SB draudimas“ mobiliąją programėlę
„SB draudimas“ savitarna Senoji „SB draudimas“ savitarna Skirta „SB draudimas“ klientams, sudariusiems draudimo sutartis iki 2023‑11‑30. PRISIJUNGTI
Turto valdymo portalas Turto valdymo paslaugos savitarna Skirta klientams, turintiems Turto valdymo paslaugos sutartį. PRISIJUNGTI
E-gyvybės vartotojai gali naudoti „SB draudimo“ mobiliąją programėlę
  • Gerų dovanų toli ieškoti nereikia: originaliausi sprendimai būna šalia

Gerų dovanų toli ieškoti nereikia: originaliausi sprendimai būna šalia

Kai biuruose pakvimpa mandarinais, o administratorė iš vien jai žinomų slaptaviečių ištraukia kalėdines puošmenas, apima smagi šventiško laukimo nuotaika. Tik ar pasirūpinta dovanomis – partneriams, klientams, darbuotojams? Kartais ši mintis topteli sulig mandarinų aromatu, o tai – jau paskutinė minutė. Situaciją gali padėti išspręsti artimesnis bendradarbiavimas su lietuvišku smulkiu verslu ir nuoširdi, graži dovanos idėja.

Apskritai dovanojimo tendencijos pasaulyje keičiasi, ypač dėl smarkiai pakitusių jaunosios kartos įpročių, teigia tarptautiniai ekspertai.

Pasaulinė vadybos konsultacijų kompanija „Kearney“ neseniai atliko tyrimą, kuris patvirtina kintantį vartotojų požiūrį į dovanas. Kompanija atliko apklausą, dauguma jos respondentų, ypač jaunesnio nei 45 metai amžiaus, išreiškė skirtingus motyvus, kurie juos skatina kitaip nei anksčiau vertinti gaunamas ar teikiamas dovanas. 20 proc. apklaustųjų šiame tyrime teigė, kad sumenko jų teikiamas prioritetas dovanoms, teikiamoms svarbiausių švenčių proga. 40 proc. yra linkę manyti, kad dovanojimas kenkia aplinkai, ir net 66 proc. dovanojimą apibūdino kaip „šiek tiek švaistymą“.

Dovanojimo evoliucija, o ne revoliucija

„Kearney“ klausia: ar tai – dovanojimo „revoliucija“, argi dovanojimo tradicijos, net ir per didžiausias šventes, nukeliaus istorijon? Tyrimo autoriai visgi daro išvadą, kad taip nenutiks, tačiau dovanojimo evoliucijai esminės įtakos turės keli veiksniai – didesnė prieinamų produktų įvairovė, elektroninių prekyviečių gausa, populiarėjančios savos gamybos dovanos bei įvairūs vartotojų įpročių pokyčiai.

„Lietuvoje irgi pastebime, kad dovanų pasirinkimas, požiūris į dovanojimą keičiasi. Daugelio žmonių nebevilioja serijinės gamybos prekės – jų lūkestis yra būti nustebintiems, o plataus vartojimo, neišskirtiniais daiktais tikrai didelio džiaugsmo nesuteiksi. Kiek anksčiau esame atlikę savo tyrimą, kuris atskleidė, kad ypač jaunesnės kartos, aukštąjį išsilavinimą turintys gyventojai skeptiškai vertina masinės gamybos produktus ir labiau linksta į nišinius mažų gamintojų pasiūlymus. Būtent todėl, planuodami savo dovanas, stengiamės orientuotis į lietuvišką smulkų verslą – šios įmonės gali pasiūlyti išskirtinių gaminių ir pamėtėja gerų dovanojimo idėjų“, – pažymi Paulius Pocius, Šiaulių banko rinkodaros ir komunikacijos departamento direktorius.

Šiaulių bankas nuolat dirba su smulkiuoju verslu ir girdi šio segmento problemas: mažiesiems sudėtingiau būti pastebėtiems rinkoje, jų galimybės reklamuoti gaminius ribotos, prasiveržti į didžiuosius prekybos centrus – itin sudėtinga. Kartais mažųjų verslų įkūrėjams tiesiog stinga žinių, kaip efektyviai pristatyti ir parduoti produkciją.

„Tai, kad planuojančius dovanas skatiname kreiptis į vietos gamintojus, tik viena iš mūsų iniciatyvų, tačiau tikimės, kad šis apsisprendimas prisideda prie smulkiojo verslo plėtros. Dovanų laikotarpis – ir naujų galimybių etapas, kai dovanotojai gali atrasti naujus tiekėjus, įdomesnės produkcijos. Dabar visiems gan sudėtingas laikotarpis, todėl lietuviško verslo palaikymas, iš jo įsigyjant verslo dovanas – dar svarbiau“, – sako P. Pocius.

Galimybė rinktis iš vietos gamintojų, pasak pašnekovo, aktuali renkantis ne tik kalėdines, bet ir kitas verslo ar darbuotojams skirtas dovanas. Norint, kad korporatyvinė dovana neatsidurtų šiukšliadėžėje, kaip, deja, ne retai ir nutinka, vertėtų pagalvoti, ar gavėjo akimis tai turės kokią nors meninę ar emocinę vertę. Didelė tikimybė, kad dovana iš smulkaus vietinio kūrybiško gamintojo bus ne tik originali, bet ir galbūt vienetinė.

Tvarios dovanos, tvari veikla

Kitas svarbus aspektas, nulemiantis dovanų pasirinkimą – aplinkosauga ir tvarumas. Daugybė pakuočių po šventinio sezono, daiktai „be idėjos“, kurie dažnai tampa tiesiog pretendentais į perdovanojimą  ar betikslį sandėliavimą – šie dalykai tampa nepriimtini vis didesnei daliai visuomenės. 

Reaguodami į tokias tendencijas, dalis verslų apsisprendžia dovanoti tik tvarius, aplinkai draugiškus, ekologiškus, rūšiuojamus produktus. Kitas sprendimas – teikti ne dovanas, o galimybę aukoti. Tai gali būti tiesiog atvirukas su paraginimu paaukoti organizacijos skirtą lėšų sumą tam tikriems tikslams, susijusiems su organizacijos vertybėmis. Pastarasis modelis itin aktualus šiuo metu, kai dėl geopolitinių sukrėtimų pagalbos reikia daugybei žmonių.

Komunikacijos ir reklamos agentūros „Truth“ strategijos vadovas Tomas Bartninkas pabrėžia: organizacijos savo veiksmais privalo įrodyti, kad veikia tvariai. „Visuomenė tikrai tampa reiklesnė šiuo atžvilgiu, taigi plikomis deklaracijomis, kad „esame tvarūs“, nebepatikės. Kai veikla plėtojama, remiantis tvarumo principais, šis aspektas gali būti įtraukiamas ir į komunikaciją, ir į reklamą, ir, pagaliau, dovanas“, – teigia T. Bartninkas.

Kokios dovanos sukelia daugiausiai malonių emocijų? Reklamos strategas T. Bartninkas paaiškina: tikroji dovana nėra daiktas, visų pirma turi būti graži idėja. „Kasdieniame gyvenime juk nedovanojame skalbimo mašinos žmogui, kuris ją jau turi namuose. Mažo vaiko nupieštas paveikslėlis gali būti daug mielesnė dovana, nei maišelis saldainių iš prekybos centro. Turėtume pamąstyti, ko tam žmogui reikia, kaip labiausiai parodytume nuoširdų dėmesį. Dovana – tai žinutė, kuri sako „Tu man rūpi“. O jei tas kitas žmogus nerūpi – ir dovana bus formali.“

Anot jo, šiais principais reikėtų remtis tiek planuojant verslo dovanas, tiek ir asmenines.

Dovanoja šilumą ir saulę

Šiaulių bankas drauge su partneriais „Truth“ šį rudenį Lietuvos gyventojams dovanojo... saulę ir šilumą.

„Švęsdami gimtadienį norime būti arčiau klientų ir bendruomenių, todėl nusprendėme padovanoti saulę, kuri šviečia, šildo bei mus visus suartina. O kadangi lapkričio mėnesį šviesos ir šilumos ypač mažai, tokia idėja pasirodė ne tik įdomi, bet ir prasminga“, – paaiškina P. Pocius, Šiaulių banko rinkodaros ir komunikacijos departamento direktorius.

Kampanija siejama ir su Šiaulių banko 30-ies metų įkūrimo sukaktimi, o „saulės“ sąvoka susisiekia su Šiaulių miesto pavadinimu. Šios akcijos metu per keletą Lietuvos miestų „ritosi saulė“ – įspūdingų gabaritų šviesos rutulys, aplink kurį sukuriamas jaukus šventinis miestelis, vyrauja rami nuotaika, žmonės kviečiami pasivaišinti gardumynais. Šviesos kamuolio kelionė prasidėjo lapkričio 5 d. Šiauliuose, vėliau jis ritosi į Klaipėdą, Kauną, Vilnių.

„Žiema, tamsa, neramūs laikai – norime praskaidrinti žmonėms nuotaiką saulės kelione per keletą Lietuvos miestų. Pati idėja – poetiška ir romantiška, bet ją taip pat nesunkiai galima pritaikyti, kuriant fizines dovanas banko klientams ar partneriams“, – pažymi T. Bartninkas.

Jis pritaria, kad organizuojant šventines kampanijas svarbu įtraukti Lietuvos verslininkus – jei tik tai įmanoma. „Žinoma, būna dalykų, kurių Lietuvoje neįsigysi. Tačiau su savais verslais bendradarbiauti ir smagiau, ir lengviau, kadangi esame arti vieni kitų“, – teigia reklamos ekspertas.

Roges iš tiesų reikėtų ruošti vasarą

Kada įmonės susimąsto apie kalėdinį laikotarpį ir dovanas? T. Bartninkas juokiasi, kad versle – kaip gyvenime: yra juoda ir balta, yra proaktyvumo ir delsimo.

„Visgi mane džiugina tai, kad vis daugiau verslo organizacijų pradeda apie šventes galvoti gerokai iš anksto – pavyzdžiui, savo kalėdinius sumanymus imasi generuoti jau vasarą. Vis mažiau tų, kurie nustemba, kad ir šiemet bus Kalėdos. O pradėjus ruoštis anksčiau, ir rezultatų pasiekiama kur kas įdomesnių“, – tikina pašnekovas.